27 november 2014

Empties och annat som får åka ut

Det här empties-inlägget blir lite annorlunda än vanligt. Eftersom vi lämnar lägenheten imorgon (iiik!!) har jag också rensat bland produkter som inte ännu var slut. Vissa produkter kändes helt enkelt onödigt att ta med sig hem (sånt som jag inte använder eller sånt som är nästan slut), eftersom jag verkligen behöver allt utrymme jag kan få i resväskorna. Jag passade också på att städa bland sminket och passade på att slänga ut produkter som börjar vara väldigt, väldigt mycket för gammalt. Därför blir det här ett riktigt långt empties-inlägg igen (19 produkter!), efter flera kortare.


Tomma produkter:

Soap & Glory Butter Yourself Ultra Nourishing Fruity Liquid Moisture Lotion, 500 ml (Boots £10.00). Den här skaffade jag efter att en annan från samma märke tog slut. Tyvärr var jag inte alls lika förtjust i hur den här doftade då jag först öppnade den, men jag tror jag vande mig ganska fort eftersom jag knappt tänkte på doften mot slutet. Den har en lite nötigare doft, och det verkar inte falla mig i smaken riktigt. Däremot så räckte den här i nästan tre månader trots att jag använde den varje gång efter att jag duschat. Den är ganska tjock, men man behöver inte väldigt mycket. Den drar in i huden fort, huden blir riktigt mjuk och den är inte heller svår att smörja på huden. Jag gillar att den var i en pumpflaska, MEN väldigt fort blev det svårt att få något ur den (betydligt fortare än med den andra sorten). Det är nog det jag ogillade mest med den. Det var också näst intill omöjligt att få något ur den trots att man hade den att stå upp och ner och sen skruvade av pumpkorken. Det var inget större fel på den och jag kunde tänka mig att köpa av den igen, men eftersom jag inte helt gillade doften och för att den slutade pumpa upp lotion ganska fort så föredrar jag den jag hade före.


Boots Soothing Foot Bath 150ml (Boots £3.49). Den här produkten köpte jag redan första året vi bodde här, men det är under det senaste året eller något i den stilen som jag börjat använda den mer flitigt. Den innehåller mint, ringblomma och trollhassel. Den har en svag doft, och löddrar inte väldigt mycket. Fötterna blir mjukare av den, och känns väldigt "avslappnade" efteråt. En riktigt bra fotbadsprodukt som jag kunde länka mig att köpa igen. Den kostade dessutom inte väldigt mycket, och den räckte länge.








Vitamin E SPF15 Moisture Lotion 50ml (The Body Shop £11.00). Den här har jag använt som min ansiktskräm dagtid sen maj. Den är inte riktigt slut ännu, men det är inte mycket kvar och jag vill gärna slippa av med den. Också fast mitt ansikte inte blev riktigt så oljigt som av många andra produkter jag testat, speciellt sådana med solskydd, så blev mitt ansikte betydligt oljigare än vad jag skulle ha velat. Min hy verkade inte tycka speciellt bra om den heller, och jag tyckte det blev värre med tiden för jag kan inte minnas att min hy reagerade lika mycket i början som den gjort på sista tiden. Jag kommer nog inte köpa den här igen, så mitt letande efter någon form av solskydd som funkar för mitt ansikte fortsätter!









English Dawn White Gardenia Shower Gel 250ml (The Body Shop £6.50). Den här hörde till Body Shops limited edition-doft för ett tag sen (i våras tror jag), och jag har använt den här duschtvålen sen juni fram till slutet av november. Jag var lite rädd att doften på något vis skulle bli för stark då jag använde av den, fast den doftade hur gott som helst då jag bara doftade på den i flaskan. Men som tur var var doften inte för stark! Jag tyckte det var en väldigt äkta blomdoft och det kändes ungefär som om man stod i en blomträdgård då man duschade. Om doften skulle varit mer fake skulle den nog blivit allt för stark och obehaglig, men eftersom den var så äkta var den precis lagom. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa av den här igen ifall de säljer den igen (tror vissa delar av serien ännu säljs till reapris). Det var verkligen en vårig/somrig doft, och den hade en blomdoft jag gillar!

Aussie Mega Instant Conditioner 250ml (Boots £4.69). Den här har jag skrivit om förut, och min åsikt har inte ändrats den här gången heller. Mitt hår blir supermjukt och lätt av det här balsamet efter bara en liten stund i håret, och jag kunde bra tänka mig att köpa av det igen. Flaskorna räcker dessutom väldigt länge.

Tea Tree Blemish Fade Night Lotion 30ml (The Body Shop £9.00). Den här krämen fortsätter vara en av de absolut bästa ansiktskrämer jag har testat! För mig gör den verkligen vad den lovar, och jag har redan skaffat en ny eftersom jag inte har planer på att byta ut den här på ett tag. Den gör inte min hy oljig och den får verkligen mitt ansikte att se bättre ut, och den dämpar rödhet och finnar. En såndan här flaska räcker länge fast man inte skulle tro det. Den här började jag använda i juli och den tog slut i slutet av november, fast jag använt av den mer eller mindre varje kväll. En liten klick räcker till hela ansiktet. En absolut favoritprodukt!

Boots Essentials Lipsalve Original SPF15 (Boots £1.00). Efter att jag blev riktigt besviken på läppfettet från Body Shop som jag hade förut köpte jag ett som varit en favorit tidigare, och det var hur bra som helst. Det här är ett helt vanligt läppfett, utan smak eller färg, och det gjorde precis vad det skulle. Dessutom var det SPF15 och kostade bara £1. Räckte dessutom längre än det från Body Shop!



Övriga produkter:

Nivea Sun Moisturising Sun Spray SPF30 Water Resistant 200ml (Boots, £12.60). Det här är en ganska standard solkräm. Den doftar solkräm, ser ut som solkräm och beter sig som solkräm, så det finns nog inte så mycket att säga om den. Eftersom det känns ganska onödigt att ta den med sig hem får den här åka ut nu. Den funkade helt bra, men efter att ha testat ett annat märke i somras kommer vanlig solkräm alltid kännas jobbig i fortsättningen.














Garnier Ambre Solaire Sensitive Advanced Face & Body After Sun 200ml (Boots, £10.00). Det här är en fantastisk kräm! Den innehåller cold cream som gör att den svalkar lite, och innehåller inga parabener eller färgämnen. Den här krämen är absolut värd att köpa om man har bränt sig i solen och behöver något som gör det lite lättare att hantera efteråt. Vi skaffade den här för över ett år sen då vi brände oss rejält under Air Festival. Den svalkar och dämpar den där obehagliga svidande och brännande känslan omedelbart. Den här krämen kommer absolut inhandlas igen, och är värd varenda pence! Därför skulle jag också tipsa alla andra som letat efter en bra after sun att testa den här. Både Per och jag älskade den här. Och så doftar den gott också.





Boots Essentials Nail Polish Remover 250ml (Boots, £1). Den här skaffade jag ganska just efter att vi flyttade hit, tror jag. Den har funkat hur bra som helst, men det känns helt onödigt att släpa med den hem. Jag målar ganska sällan mina naglar, och jag tror det finns nagellacksborttagningsmedel någonstans där hemma också, om jag inte minns helt fel.

Veet EasyGrip Ready-to-Use Wax Strips with Vitamin E and Almond Oil for Sensitive Skin 20 Wax Strips (Superdrug, £7.29). Dom här köpte jag något tag då jag (igen) tänkte att jag skulle börja vaxa benen. Hälften är kvar, för som varje gång förut kom jag fram till att det där med vax inte alls är min grej.














Rimmel London Stay Matte Pressed Powder 001 Transparent 14g (Boots £3.99, men troligen köpt i något varuhus i Finland). Det här pudret köpte jag för mååååånga år sen. Varför den hängt kvar i min sminkväska såhär länge vet jag inte, för det är längesen sist jag använde det.







Rimmel London Match Perfection Foundation 010 Light Porcelain 30ml (Superdrug, £6.99). Den här köpte jag något tag då jag ville experimentera med foundation. Den här nyansen var lite för ljus, och jag kom också fram till att jag ogillade att ha en massa grejer i ansiktet.

Rimmel London Match Perfection Concealer 010 Ivory 7ml (Superdrug, £5.99). Den här skaffade jag samtidigt som foundationen, och den här var också lite väl ljus.




L'Oréal Paris True Match Touche Magique Concealer Ivory Beige (Boots, £8.19, men köpt någonstans i Finland). Den här behöver verkligen slängas ut, jag kan inte ens minnas när jag köpte den! Minns i alla fall att jag gillade konsistensen på den.








L'Oréal Paris Glam Shine 6H Lip Gloss 103 Forever Nude. Det här är en produkt jag fått av någon (Danella?) för eeeeeevigheter sen, och jag har använt den lite då och då. Men det är längesen sist, och den är också i behov av att slängas! 



Aussie Mega Instant Shampoo 500ml (Boots £5.99). Den här flaskan har jag använt av sen början av året, och den är fortfarande slut. Jag har skrivit om den en gång förut, och min åsikt har inte ändrats väldigt mycket. Det är en produkt som doftar otroligt gott, och man behöver bara en liten klick av den. Den löddrar jättebra och håret känns rent och lätt efteråt. Eftersom jag har en ny schamposerie att bära hem kändes det onödigt att släpa med den här flaskan också.

Soltan Face Moisturising Suncare Cream SPF30 50ML (Boots £9.00). Jag vet verkligen inte varför vi har två, men jag skulle gissa att de var något erbjudande på gång. Jag tror dom köptes inför någon sommar, eller Air Festival. Tyvärr gjorde den här min hy väldigt fet och obehaglig, så jag använde kanske ½ tub. Jag skulle nog inte köpa den här igen. Den gjorde visserligen så jag inte brände ansiktet, men det var väl det enda bra eftersom den verkligen inte passade med min hy.
Gillette Satin Care Pure and Delicate Shaving Gel 200ml (Boots £2.62). Jag älskar den här rakgelen. Jag tror det här är den första som gjort att mina ben inte kliar sjukt mycket efteråt. Ett riktigt bra val att testa om man som jag har väldigt känslig hy och haft problem att hitta en rakgel som är tillräckligt snäll mot huden. Den här kommer att inhandlas igen, men eftersom det bara är kanske 1/3 eller ½ kvar låter jag bli att släpa den med mig hem. 

1 kommentar:

  1. Oj jisses, kan bra vara att läppglanset är från mig för moster brukade ju alltid dela ut tester till höger och vänster XD
    Kunde svära på att jag sett English Gardenia-doften i butik antingen i Sverige eller Finland men i deras webshop finns den åtminstone inte kvar :( Kanske det är som du sa att den reas bort... synd är det ju iallafall när man hittar en doft man gillar och den är limited edition eller bara försvinner ur sortimentet annars :/

    SvaraRadera