27 april 2015

Empties: April


Tea Tree Water 250g (Lush, £7.95). Det här har varit en favoritprodukt sen jag köpte första flaskan för typ ett år sen. Jag tycker den gjorde under för min hy, och hjälpte absolut att dämpa rödhet och finnar. Det syntes nästan genast en skillnad. Min hy älskade den här produkten, och jag använde den morgon och kväll varje dag. En sådan här flaska räcker otroligt länge, också fast man använder den flitigt. Eftersom den här produkten kostar mängder i Finland har det inte blivit att köpa en ny, och min hy har dessutom varit ovanligt dålig så har jag valt att testa en annan produkt som dessutom är billigare. Men jag kommer garanterat köpa av den här igen, för den är verkligen bra!

Garnier Ultimate Blends, The Silky Smoother Conditioner 400ml (Boots, £3.89). Det här balsamet skaffade jag då det var något erbjudande i Boots innan vi flyttade från England, så jag tror det kostade under £2. Jag hade länge varit nyfiken på Ultimate Blends-serien, och testade en annan ur serien då jag fick prover med någon tidning. Den här innehåller vanilla milk och papaya och är för mid-long hair with split ends. Jag gillade doften, samtidigt som jag inte riktigt gillade den. Men den var inte alls en lika stark doft som fastnade i håret, så doften som blev i håret gillade jag. Den gjorde håret mjukt och lent, men gjorde inte direkt mycket för att hjälpa till att reda ut håret då man borstade. Kanske lite, men inte lika mycket som andra balsam jag testat. Den innehåller inga parabener, men betedde sig ändå som ett vanligt balsam, vilket jag gillade. Många parabenfria balsam brukar kännas underliga i mitt hår och vara svåra att använda och tvätta ur, och beter sig inget vidare. Håret brukar också kännas obehagligt. Men inte med den här! Kunde nog tänka mig att köpa av det igen, men tyvärr finns inte serien i Finland. Här verkar Ultimate Blends-serien heta Respons istället, och innehåller helt andra balsam och shampoon, eller i alla fall helt andra dofter och sorter (men designen på förpackningarna är identiska, och har samma fonter och allt sånt, därför antar jag att det är samma serie, men gjord för Norden och därför kallas något annat och är andra produkter).

Pantene Cinditioner Breakage Defence 10 ml (Prov från någon tidning). Den här fick jag i en tidning redan för ett längre tag sen, men glömde sen bort den tills jag rotade igenom en sminkväska. Passade perfekt eftersom mitt andra balsam precis tagit slut. Den här produkten kändes väldigt underlig då jag lade den i håret, sträv och obehaglig. Men oj vad mitt hår var lent och glansigt efteråt! Vet inte när mitt hår sist varit så glansigt och halt. Balsamet gjorde det också betydligt lättare att borsta håret efteråt, och det doftade helt bra. Jag vet inte om det här är en produkt jag skulle köpa eftersom det kändes allt annat än skön i håret. Så fast den gjorde håret så glansigt, lent och lättare att reda ut så tror jag nog inte det är något jag skulle vilja använda allt för ofta.

Aloe Eye Defence 15ml (The Body Shop, £11.00). Den här krämen för ögonen har varit en favorit ett längre tag. Mina ögon tåras inte av den, och den gör huden mjuk. Den doftar typ inget, och en sådan här liten flaska räcker väldigt länge. Den här köper jag nog igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar