27 januari 2016

Empties januari 2016


SB12 duo 50 ml (LivBox januari). Från det att det kom reklam om SB12 har jag varit intresserad av att testa någon av deras grejer. Mest för att jag stötte på deras reklamer lite överallt. Men det har liksom aldrig blivit av. Därför blev jag glad då den här lilla söta testern fanns i senaste LivBoxen. Jag föredrar munsköljar som inte är allt för starka/inte "bränner" i munnen. Den här är ett mellanting mellan en som bränner och en som inte gör det. Den smakar inte speciellt mycket heller. En liten stund efter att man använt den tyckte jag det blev en väldigt skön känsla/smak i munnen, som jag inte upplevt med någon annan munskölj. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Jag kunde nog tänka mig att köpa av den, men den är väldigt dyr och eftersom jag hittat betydligt billigare munskölj som jag gillar och som funkar känns det onödigt att köpa något såhär dyrt.

Simple smoothing facial scrub 75 ml (Anttila, ~5€). Simple har många produkter jag gillar väldigt mycket, men den här är inte en av dem. Jag föredrar scrubs för ansiktet som har mycket mindre "korn" i sig, och i den här var de väldigt stora och jag kände inte att de gjorde speciellt mycket för min hy. Det är en helt okay produkt, men jag kan inte säga att jag såg speciellt stor skillnad efter att jag använt den. Det var som om den inte gjorde något annat än gjorde min hy lite renare, sådär som vilken tvål, eller bara vatten, som helst gör. Jag tror inte att jag kommer köpa av den här igen, det finns scrubs som funkar bättre för mig.
Salus Magnesium 10 ml (LivBox januari). Blä är nog det ord som jag skulle beskriva den här med. Den smakade HEMSKT! Dessutom var det klurigt att ta reda på hur man skulle ta den. Till slut spädde jag ut den i vatten, och det smakade ändå apa. Kanske skulle funka i en smoothie eller något sånt? Jag kommer nog inte köpa av den här. Jag kan inte säga något om hur bra den funkar eftersom det här bara var ½ av en dags dos, men om jag skaffar magnesium får det nog bli i något annat format! Däremot tyckte jag det var roligt att man fick vitaminer i LivBoxen, hoppas på flera sådana produkter i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar