15 september 2017

Hår, smink, naglar och smycken

Hår
Jag velade ganska länge med hur jag ville ha håret. Först ville jag ha det ganska löst och utsläppt med lockar. Men sen började jag fundera på att jag ju ändå ofta har det fast, så det kanske känns mer som mig, och att det skulle vara kul att ha något som inte är helt "vardagligt". Då jag väl kom fram till att jag ville ha det uppsatt började jag spara bilder på Pinterest, och det visade sig snabbt att dom alla var i samma stil. Jag ville inte ha något som var stramt och strikt, för det kändes inte alls som min stil. Tillsammans med frissan jobbade vi fram en frisyr som jag är riktigt, riktigt nöjd med! Hårsmyckena kommer härifrån (tyvärr hittade jag inte längre samma produkt) och härifrån. Och jag valde såklart att gå till frisören jag gått hos redan i flera år, Alexandra's. Frisyren höll fint hela kvällen, också fast en del av lockarna började rakna då klockan närmade sig midnatt. Men resten satt på plats! Jag var förvånad över hur otroligt lätt det gick att borsta ur och tvätta bort efteråt, för mitt hår brukar alltid vara halvt omöjligt att borsta då det har knutar eller varit fixat.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com
Smink
Då det kom till smink hade jag verkligen ingen aning om vem jag skulle vända mig till på Kimitoön. Efter lite research kontaktade jag några på ön, och valde tillslut Rehab Center, i och med att jag där fick det jag ville ha, och jag tyckte priset var bra. Dessutom var priset för sminkning för brudfrämmor riktigt bra. Jag är väldigt nöjd med sminkningen, och det passade extrabra då det råkade sig så att Rehaben och frisören numera delar byggnad de är i!

Jag ville ha nåt ganska neutralt, i och med att jag knappt alls använder smink sådär normalt. Sminket höll sig också snyggt hela dagen och kvällen (något som typ aldrig hänt förut), och med sminkborttagning för vattenfast smink gick det ganska lätt att gnugga bort allt efteråt.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com
Naglar
Det här med naglar glömde jag typ helt bort tills de var bara någon vecka kvar och jag lite i panik började fundera vad jag ville ha gjort (lackning eller fransk manikyr?) och vem jag skulle gå till. Som tur är kom en av våra bröllopsgäster, min barndomsvän Gisela Heinonen till min räddning, och jag fick en tid dagen innan bröllopet. Det fick bli en gellackning med en ljusrosa färg, och sen hjärtan på ringfingersnaglarna. Jag har inte varit och fixat mina naglar förut, så det var en ny upplevelse! Supernöjd blev jag också. Tyvärr glömde jag helt bort att ta foto på dom under bröllopshelgen. Jag kom på det typ en vecka eller så senare, så de ser inte riktigt lika fina ut som under bröllopet, eftersom mina naglar redan hade hunnit växa.




Smycken
Precis som våra vigselringar kommer mina smycken från Laatukoru. Jag visste som vanligt inte riktigt vad jag ville ha. Jag hade tittat på olika sorters pärlhalsband men inte riktigt fallit för något. Men en av alla gånger vi var in till butiken vi beställde våra ringar från så fick jag syn på ett armband de hade. Jag tyckte genast om det, och de skulle kolla ifall någon butik ännu hade kvar av halsbanden, för armbandet var det sista de hade. De hittade ett, och typ en vecka efter att vi sett armbanden åkte vi tillbaka för att titta på halsbandet. Tyvärr var armbandet allt för stort för mig, så jag bestämde mig för att bara köpa halsbandet, för det tyckte jag var så himla fint. Jag tror jag betalade 35€ för det, i och med att det var det sista som fanns kvar, i alla fall i huvudstadsregionen, och de skulle inte ta in fler. Jag valde att inte alls köpa ett armband, för det kändes överflödigt. Jag använder inte så mycket armband, men halsband använder jag då och då.



Örhängena kommer från en annan butik, men också den Laatukoru. Det fick bli ett par helt vanliga små pärlor (inte äkta). Jag minns inte riktigt vad jag betalade för dem. Någonstans mellan 15€ och 25€ var det i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar