25 september 2017

Programblad, gästbok, photobooth

Programblad
Programbladen fixade jag ihop själv med hjälp av Officeprogrammet Publisher. Jag ÄLSKAR att pyssla på med sånt. InDesign var något jag gillade ofantligt mycket under tiden jag studerade, och Publisher är därför inget undantag.

Vårt programblad blev nog lite tjockare än jag först hade tänkt, men då jag väl var igång så var det svårt att sluta!

Vi printade också ut dem själva, och det tog så mycket längre tid än vi hade trott. Det ledde till att vi var uppe till sent in på natten där några nätter innan bröllopshelgen, och min mamma skötte om att printa de sista + stansa ihop dom alla.

Vi köpte rosa papper för pärmen, och sen aningen tjockare printpapper för sidorna, så det inte skulle synas igenom allt för mycket.

Vi hade med saker som hur vi träffades, om då vi förlovade oss, om vår hund, en del bilder, och lite sånt.

Ifall någon vill läsa det för att få inspiration så får man höra av sig så kan jag maila över en version. :)

Gästbok
Vi funderade länge på hurdan gästbok vi ville ha. Om vi ville fixa något själva, beställa en custom made, eller om vi skulle välja någon mer vanlig. Någonstans i letandet fick jag reda på att Bright Side har bröllopsgästbok, och vi blev båda eld och lågor! Vi hittade det här märket medan vi bodde i England, och köpte då en del grejer. Vi har i alla fall två kalendrar, en stor plåtask vi använde som medicinlåda, och en adressbok. 



Gästboken beställde vi från Temptation Gifts, för det visade sig att gästboken inte var allt för lätt att hitta, i alla fall inte på en sida som skickade till Finland, eller som skickade till Finland för ett pris som kändes värt det.

Photobooth
Vi beställde en hel massa olika photobooth props från Ali Express, och valde sen ut de som vi tyckte bäst om.

Vi hade från början inte tänkt ha photobooth, men sen bestämde vi oss ändå för det. Men jag tror inte det var i superflitig användning.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)

Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)

Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar