20 april 2018

Mer vaccin

I måndags var det dags för Almas rabiesvaccinering. Både Per och jag var lite nervösa eftersom vi såklart inte kunde veta säkert att hon inte skulle reagera på det också. Jag låg och vred mig större delen av natten innan och kunde inte få sömn, för jag oroade mig över hur det skulle gå. Det visade sig som tur var att hon var okay med det här vaccinet, och förutom att hon var lite trött och ovanligt famnsjuk på kvällen så märktes inget speciellt.

Så otroligt skönt att allt gick bra den här gången. Och skönt att veta att det i alla fall finns NÅGOT hon inte reagerar på i vaccinväg.

Vi har pratat med flera personer angående hennes överkänslighet för två olika märkens kombivaccin. Veterinärerna föreslog den här gången att de nästa gång kan ta in ännu en sort då det är dags att fylla på de vaccinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar